مصاحبه آرشیو خبر ها
محرمانه ‌ای از کاتالونیا در مورد لوئیس سوارز

محرمانه ‌ای از کاتالونیا در مورد لوئیس سوارز

 

اگر یووه سوارز را به ژکو ترجیح می‌دهد چرا این انتقال یک قدم مانده به تحقق متوقف شده است؟ اصلاً پیوستن این بازیکن به یووه حقیقت دارد یا ساخته شده در ذهن رسانه‌ها است؟

 

پر دامنه شدن شایعات پیوستن لوئیس سوارز مهاجم 33 ساله بارسا به یوونتوس در این روزها، گمانه‌زنی در خصوص این انتقال را افزایش داده است. در گفتگو با فِرّان مارتینز خبرنگار روزنامه Mundo Deportivo (چاپ بارسلونا) از او خواستیم تا برای‌ ما از تلاش‌های پشت‌پرده و واقعیت‌های این ترانسفر بگوید و مختصات فاصله میان یوونتوس و این مهاجم اروگوئه‌ای را برای هواداران بیانکونری تبیین کند.

 

 

اگر نگوییم همه، اما بسیاری از طرفداران یوونتوس در انتظار ورود سوارز به تورین هستند. آخرین اطلاعات شما از روند مذاکرات و تلاش‌ها برای انتقال این بازیکن میان یووه و بارسا چیست؟

 

تا آنجا که می‌‎دانم احتمال رفتن سوارز به یوونتوس کاملاً محتمل است. مذاکره میان دو باشگاه در مرحله‌ای پیشرفته قرار دارد و این بازیکن حتی با ندود و پاراتیچی نیز صحبت کرده است. تنها چیزی که باید مشخص شود شیوه فسخ قرارداد و ترک بارسا است. با اینکه یووه برای به خدمت گرفتن ادین ژکو نیز تمایل دارد اما مذاکره با او فعلاً بنا به برخی از دلایل و محدودیت‌های مالی متوقف شده. من فکر می‌کنم ارزش‌‌ها و نقاط قوتِ هر کدام از این دو انتقال (ژکو و سوارز) تقریباً یکسان است؛ تنها تفاوت در درخواست 10 میلیون یورویی رم برای انتقال مهاجم بوسنیایی‌اش است، نکته‌ای که اما در مورد سوارز می‌تواند در سطحی کاملاً متفاوت رقم بخورد.

 

منظورتان جدایی سوارز از بارسا در قالب بازیکن آزاد است؟

 

بله دقیقاً، این احتمال وجود دارد. همانطور که گفتم تنها چیزی که برای تحقق این انتقال مانده مذاکره میان طرفین (سوارز و بارسا) برای فسخ قرارداد است. البته همه چیز به راحتی پیش نخواهد رفت و روند مذاکرات برای سوارز چندان امیدوارکننده نبوده. او دستمزد و پاداش‌های یک سال باقیمانده از قراردادش را می‌خواهد؛ موضوعی که بارسا علی‌رغم رضایت به جدایی او حاضر به پذیرفتنش نشده.

 

چاره چیست؛ این گره چطور بار می‌شود؟

 

«یک پرداخت نمادین» از سوی یووه! همانطور که ایوان راکیتیچ چند روز پیش نیز با چنین شیوه‌ای به سویا بازگشت؛ عقب‌نشینی در برخی از درخواست‌ها و کاهش برخی از متغیرهای قرارداد و دستیابی به اهداف مدنظر و البته رضایت طرفیـــن.

 

خبرهایی هم از تمایل پی‌اس‌جی برای جذب سوارز در برخی از رسانه‌ها عنوان شده؛ به نظر شما در صورت جدایی او شانس یووه بیشتر خواهد بود یا پاری‌سن‌ژرمن؟

 

قطعاً اولویت در اختیار یوونتوس است. از یک سو پایین بودن میزان مالیات بازیکنان فوتبال در ایتالیا به نسبت سایر کشورها موضوعی جذاب برای هر بازیکنی است، از سوی دیگر نیز در پی‌اس‌جی رقابت بیشتری برای قرار گرفتن در ترکیب وجود دارد و این می‌تواند برای سوارز چندان خوشایند نباشد؛ حضور نیمار و ایکاردی در پست سوارز کجا و رهسپار یووه‌ای که تنها رقیبش هیگواین را آماده فروش کرده کجا.

 

اشتیاق سوارز برای قرار گرفتن در کنار رونالدو و دیبالا و تشکیل مثلثی با این ترکیب چقدر است؟

 

مثلث MSN بارسا در سال 2015 را به خاطر بیاورید؛ همان مثلث مرگباری که در بازی فینال یوونتوس را با قاطعیت مغلوب کرد و قهرمان اروپا شد. شاید مثلثی که با پیوستن سوارز به یووه شکل بگیرد به قدرت MSN نباشد اما بی‌تردید به یکی از قدرتمندترین خطوط حمله فصل جدید فوتبال اروپا و جهان تبدیل خواهد شد. سوارز نیز قطعاً متمایل به تجربه حضور در دومین مثلث قدرتمند دوران فوتبالش است.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: